Wednesday, December 21, 2011

My Opinion On Animal Jam Emoticons

I'm 100% sure that I am not the only Jammer who thinks that the Animal Jam emoticons are too close together.


Behold:
It's kinda awkward and weird because when you're sad and you try to click the crying cat emoticon, you end up hitting the throw up one instead... Kinda weird, and a major turnoff... Before you know it, you'll end up being dragged to the Medical Center where there are all manner of weird and... slightly disturbing activities going on. So, I suggest you try your hardest to not cry, because you'll end up puking and from there... Well, good luck. ;)
And when you're sleeping, the heart emoticon (which is inconveniently right under the sleep icon) will give other people the wrong idea...


Basically, what I'm trying to get at here is that Animal Jam should space the emoticons differently. Also, I think it would be cool if Animal Jam had "shortcuts" for the emoticons, like Club Penguin. On Club Penguin you press E and then one of the numbers from 1-10 for an emotion emoticon. (E stands for emotion if you hadn't already guessed.) If you want an emoticon that is not an emotion, you press the letter it begins with. 


Also, I think it is LAME that Animal Jam has members-only emoticons. They are the only online game that does that! Even Club Penguin doesn't restrict non-members from using emoticons (although they restrict them from doing pretty much everything else :P). So, that's just my feelings on emoticons.


What do YOU have to say about emoticons? Leave your comment(s) below!

49 comments:

  1. I TOTALLY agree! This happens to me ALL THE TIME! It's SO annoying! Contact AJHQ and tell them that! Yet, they probably won't do ANYTHING about it. But STILL!

    ReplyDelete
    Replies
    1. i totally agree 2 especially the heart and the sleep could give sickos the wrong idea

      Delete
    2. I do this to like if i try to to the ;) it does :p its anyoyning so i just go .-. or -.- or -3-,XD ,DX,-3- LIKE THOSE i invented one its : _-_
      Add me i am having a headdress giveaway my user is NORTHRENPRINCESS XD

      Delete
  2. Replies
    1. its not fair that non members can only use the lame emotions

      Delete
    2. whenever i click the heart emotion on accident, i just click random ones after so the person will think im just bored

      Delete
  3. Meh, I don't really care about the whole emoticon things. -.- And Club Penguin to me seems lame. I HATE sites that have REALLY unfair NM stuff. Animal Jam actually lets NM have some pretty cool stuff, it's not the worst. When I was into Disney Fairies (A LONG time ago) I went looking through the member stuff... And all NM Fairies seemed to get was free chat, 2 items of clothing, a house with 4 pieces of furniture, and the ability to choose whatever talent you wanted. :P I understand why they have Members, but still... COME ON PEOPLE!

    ReplyDelete
    Replies
    1. I know! You go to click the :lovesick: emote, and you click the :scuffle: one! Then they say "Meanie" and report, block, leave. Yeah. BTW, here's a list of MY scammers:
      Jellysandwich scammed my pink fox hat
      Jbchick scammed my cyan laptop.
      huskypup45 ALMOST scammed my BFF
      Annnnnnd NEVER do those best decline wins my outfit things!!! That's how my fox hat got scammed!! :(!!

      Delete
  4. Yeah, I still play Pixie Hollow. When I lost my membership I didn't play for 2 months until I got a new one since non-member pixies can't do diddly. But I got a membership a little over two months ago and still play. :P I started playing Disney Fairies in 2009, but then I quit. I joined again, and quit. I finally joined again in April 2011. :P
    I play Club Penguin, too. I started playing it in March, 2010.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I've wanted to see Pixie Hollow for fun, except it wouldn't load. Ever.

      For club penguin, I've been playing it ever since 2 years ago in the summer... and all I have to say is that it has changed.A LOT.It's not like I go on it anymore cause I forgot my password...but the clubpenguin members/non members thing is sad. If you wanna see my profile it's Tictoc ( not too sure.)

      As for AJ emotions, I agree. Whenever I wanna make a happy sign, I mave a rainy sign, and then people get confused.

      Delete
    2. I miss the old cp. I joined in 2007, when it was much better.

      Delete
    3. whats pixie hollow? can u plz oh plz oh pl give meh da link ~geniuspanda

      Delete
    4. I think that the "lovesick" emote is just suggesting that people go on "dates" and have "weddings" and it's just gross. And i have a opinion on how the mems treat the nonmems like they're just mousebrains (warriors refrence). I hate it! I'm a nonmem and i try to show them that nonmems are smart and not dumb!
      Nightmareshappen8 OUT

      Delete
    5. i dont even know why animal jam has the heart and love emotions if its just a kids game where you have fun and not date and stuff

      Delete
  5. You do NOT want to know what happens when you hit off a heart ecomotion. It's like... immediate DEATH

    ReplyDelete
  6. @jaws8654 lol! yes, yes it is! And I'm guessing people will come up to you and say "come to my den if you like me- hey, you look like you like me... Follow me! " and then... You get it from there! ;)
    pancakebatter

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah your sleeping next to someone whos a different gender and then you try to click the sleep emote and you click the hearts and the other person is like the emote with the heart eyes cause they had a crush on you so it ends up weird but you don't wanna break their heart so you HAVE to go with it! XP

      Delete
    2. Its like your sleeping next to a person whos a different gender than you and then you try to do the sleep emote but you accidentally click the hearts and the person does the emote with the heart eyes cause they like you and then you don't wanna break their heart so you HAVE to go with it! XP THAT WOULD BE SO WEIRD!

      Delete
    3. That would be, like, instant deth for me. Ouch.

      Delete
  7. XD LOL Sheesh I couldn't stop laughing about your opinion of the Medical Center! I liked to play in the Med Center, but I have to admit that I kinda agree with you... -caracal100

    ReplyDelete
    Replies
    1. this random guy appered in the med center and he had anger issues and wanted to kill us and called someone gay. the only reason why i didnt block him was i wanted to see what other crap he would say XD

      Delete
  8. I know thats happened so may times but when you hit the wrong one they think your a hobo on somone elses computer -darkmoonlitwolf

    ReplyDelete
  9. i know right. its not fair that members get everything

    ReplyDelete
  10. Yeah. You might be sad, but then your flippin' sunglasses.. XD
    rex16000

    ReplyDelete
  11. one time i was at my den sick and my friend came. i tried to make the vomit emote but clicked the hearts, and he got the wrong idea.....

    ReplyDelete
  12. oh and why do they even have heart ecomotions? i mean, they dnt want people to date and stuff on animal jam, then why did they put up love signs\??????????

    ReplyDelete
  13. once i dressed up like a ninja on aj (i was really hyper i ate 5 popciscles) i meant to click the ninja face and accidentally clicked the love sick face and i was near someone and they did the blush face and said come to my den so i went and they made the lovesick face and said lets do it i was like "EWE I CLICKED THE WRONG EMOTE SICKO -_-" it was disturbing and funny cause they got angry XD ^this was another story from rocat47's crazy life XD^
    ~Rocat47

    ReplyDelete
  14. Yeah, The Mad Emote Is Uncomfortably CLose To The heart Emote, So People Get The Wrong Idea DX

    ReplyDelete
  15. yah sheesh4.
    I totally agree with u. when my friend said something sad to me, I ended up flipping sunglasses.
    ~ipod1m

    ReplyDelete
  16. yea ive been talkin 2 this girl and i went 2 put the heart and i pressed the confused one... it was kinda hard 2 explain that i wanst 2 XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Are you admitting that online dating ~ Like you are doing, is sicko?

      Delete
  17. what is THE sleeping and hearts?

    ReplyDelete
    Replies
    1. It is the s word. :| Quite disturbing.

      Delete
  18. omg my tooth is falling out! It feels all wiggly. Ow.... I'm moving it a little and it wobbles a ton but i still have some gum (Not the chewing sugar kind, the kind that's attached to your teeth) around it. I'm pulling I'm pulling! Now I have that weird feeling when my tooth is facing forward a ton. OMG OMG! I pulled really hard and it came out! It feels weird when i put my tongue around it. GOTTTA GO AND SHOW MY MOMMA!

    ReplyDelete
  19. Panfu has emotes for members only

    ReplyDelete
    Replies
    1. I have a Panfu account but i think panfu is lame. I never play it. I mean, Panfu has CHATTING HOURS like a cupcake shop has buiseness hours! It's so dumb.
      Nightmareshappen8

      Delete
  20. Why does AJ have love emoticons? It's gross. This one guy kept asking me if I liked him an I wanted to be his girl. I didn't want to hurt his feelings.. so I kept stalling XD

    ReplyDelete
  21. I love emoticons but they do need to space them :{) mustache

    ReplyDelete
  22. i usally do ones like this for laugh :)) for angry >:( for happy
    :) for happy with nose :-) for cheesey smile :D for cool B) and for harry potter my most creative one is this z:) happy potter sad potter z:( ~geniuspanda on aj

    ReplyDelete
  23. But there IS a shortcut! You can learn the NAMES for the emotocons then type them like this :smiley: for animated smiley, :lovesick: for the animated kitty with the popping hearts over head, and :cry: for the crying kitty. It's smart, and members can learn them (i used to be) by looking at them in the Chat Log. You're welcome!
    ~~ Nightmareshappen8 ~~

    ReplyDelete
  24. I'm so mad at AJ!!!!!!! they wont let these show anymore: > < / \ [ ] { } = + _ * & ^ and $, Why does AJ think everything is innapropriate...do you think they are? I don't....

    ReplyDelete
  25. my friend used to end up doing the :burger: emote instead of :surprise:

    ReplyDelete
  26. Unfortunately, a few perverts have spoiled it for everyone. AJ has to take action to protect us. My Mom found some really bad things. So I'm glad AJ takes this action.

    ReplyDelete
  27. Guys, once I was in a fight with a guy who was really ugly (no offense dude) and I meant to do mad but I did lovesick, and he blushed, because it turned out he liked me, and so I stalled and pretended to like him, but sent no jam a grams because i don't like him, and so he went offline and I deleted him XDDDDD. :333 Good prank, eh? Also a good troll, go to someone who wants ur password and give 'em a fake!

    ReplyDelete
  28. Yes you're right, short cuts are definitely needed!

    ReplyDelete
  29. Non members have a lot of emotions too. I don't really think it's unfair. I liked Animal Jam better because they have a lot more options then Club Penguin. When I played Club Penguin I could only get a a hat and nothing for my den. I hate how people compare and say one is better. Some people one and some like the other, end of story.

    ReplyDelete